Travelling to Indonesia? Read all updated requirements before you book.
Exterior view, OYO 2041 Griya Aneka in Yogyakarta
Standard Double Room - Bed, OYO 2041 Griya Aneka in Yogyakarta
a hotel room with a bed, table and a lamp, OYO 2041 Griya Aneka in Yogyakarta
OYO 2041 Griya Aneka
a white sink sitting under a mirror in a bathroom, OYO 2041 Griya Aneka in Yogyakarta
a white toilet sitting next to a sink in a bathroom, OYO 2041 Griya Aneka in Yogyakarta
Exterior view, OYO 2041 Griya Aneka in Yogyakarta

Removed from saved list

5.9

Review score

202 reviews

202 reviews

See map
See map

6.9

Good

Location rating score

Parking
Available
Popular landmarks
Yogyakarta Palace 1.0 km
Taman Sari Water Castle 1.1 km
Ratu Boko Temple 15.1 km
Ramayana Ballet at Prambanan 15.7 km
Sewu Temple 16.5 km
Plaosan Temple 16.9 km
Ullen Sentalu Museum 23.9 km
Pindul Cave 35.4 km
Nearby landmarks
Taman Parkir Ngabean 150 m
GOR Ngampilan 170 m
Jogja National Museum 230 m
Puskesmas Ngampilan 280 m
Klinik Utama Asri Medical Center 420 m
Rumah Sakit Gigi Mulut Rsgm Umy 430 m
Posyandu Pala 3 450 m
Apotek Maranatha 460 m
Pasar Klithikan Pakuncen 480 m
Bakpia Djava 600 m

OYO 2041 Griya Aneka

No.149, Jl. KH. Ahmad Dahlan, Yogyakarta, Wirobrajan, Yogyakarta, Indonesia, 55262 - See map

Make your best journey to Yogyakarta with the promised standard of Sanitised Stays, and enjoy free Wi-Fi in all rooms. Conveniently situated in the Wirobrajan part of Yogyakarta, this property puts you close to attractions and interesting dining options. Don't leave before paying a visit to the famous Taman Sari Water Castle.

Highlights

Front desk [24-hour]

Free Wi-Fi in all rooms!

Air conditioning

Daily housekeeping

Elevator

Sanitised Stays

Introducing the OYO Minimal Touch Stay Experience

Hygiene Plus

This property has self-selected and self-certified the following hygiene measures.Learn more
Safety Features
Staff trained in safety protocol
See all amenities
Preventative Equipment
Hand sanitizer
Health and Medical
First aid kit

Facilities

Front desk [24-hour]

Car park

Free Wi-Fi in all rooms!

Check-in/out [express]

Luggage storage

Room service

Wi-Fi in public areas

Daily housekeeping

This property is in high demand!

7 travelers have booked today.

Value for money6.0
Location rating6.9
Nearest airportAdisucipto International Airport (JOG)
Distance to airport8.6 km

Rooms available at OYO 2041 Griya Aneka

Standard Double Room
...
  • Room size: 12 m²/129 ft²
  • Non-smoking
  • 1 double bed
Enter dates to see prices
Indonesia Standard Double
...
  • Room size: 15 m²/161 ft²
Enter dates to see prices
Room Assigned on Arrival
...
    Enter dates to see prices

    Frequently asked questions

    What time is check-in and check-out at OYO 2041 Griya Aneka?

    Check-in is from 02:00 PM, and check-out is until 12:00 PM. You may request early check-in or late check-out during booking, subject to availability. Guests checking in or out before or after the designated periods may be charged an additional fee. The hotel offers luggage storage to guests for before check-in and after check-out. The front desk is always open, day or night.

    How do I get to OYO 2041 Griya Aneka?

    For those who wish to drive their own cars, OYO 2041 Griya Aneka has a car park right on site for maximum convenience.

    What is the smoking policy at OYO 2041 Griya Aneka?

    OYO 2041 Griya Aneka does not permit smoking in any of its rooms or indoor areas.

    What restaurants are nearby OYO 2041 Griya Aneka?

    OYO 2041 Griya Aneka is located in Wirobrajan, famous for good restaurants such as Waroeng Klangenan, Pondok Cabe and Boyong Resto.

    What are popular attractions near OYO 2041 Griya Aneka?

    Guests at OYO 2041 Griya Aneka can easily visit Jogja National Museum and Bubrah Temple located in the Wirobrajan area.

    See map

    Explore the neighborhood

    Overall rating:

    5.9

    Review score
    202 reviews
    Cleanliness
    5.3
    Facilities
    5.4
    Location
    6.9
    Read all reviews >
    More about OYO 2041 Griya Aneka

    More about OYO 2041 Griya Aneka

    OYO 2041 Griya Aneka

    There is never a shortage of things to do in Yogyakarta. Staying at OYO 2041 Griya Aneka, located just minutes away from the city center, means you will not miss any of Yogyakarta amazing sights.
    OYO 2041 Griya Aneka provides the best in services and amenities to help make guests feel comfortable. Post your pictures and answer your emails whenever you want, with the hotel's free Wi-Fi internet access. Parking is always available, provided by the hotel for their driving guests. While lodging at this wonderful hotel, the helpful staff at the front desk can assist you with multiple services that include express check-in or check-out and luggage storage.
    In-room conveniences include room service and daily housekeeping, so you can relax and enjoy your stay. The hotel is entirely non-smoking, ensuring a clean air environment.
    Guestrooms are designed to provide an optimal level of comfort with welcoming decor and essential amenities. The hotel provides linen service and air conditioning in some rooms for the benefit of guests. OYO 2041 Griya Aneka also provides towels in some of its bathrooms for your convenience.


    Dining and things to do

    OYO 2041 Griya Aneka offers wonderful recreational facilities for guests to enjoy. Have some relaxing fun with family and friends at the shared lounge and TV area.


    Reasons to stay here

    Rooms here are cheaper than 99% of accommodations in the city.
    This hotel's food and dining score higher than 89% of accommodations in the city.
    Room comfort is said to be outstanding here, scoring higher than 90% of accommodations in the city.

    Show less

    Amenities and facilities

    Review score
    Facilities

    5.4

    Languages spoken
    • English
    • Indonesian
    Internet access
    • Free Wi-Fi in all rooms!
    • Wi-Fi in public areas
    Dining, drinking, and snacking
    • Room service
    Cleanliness and safety
    • Anti-viral cleaning products
    • Body thermometer
    • Cashless payment service
    • Daily disinfection in all rooms
    • Daily disinfection in common areas
    • Face coverings on staff
    • First aid kit
    • Guest rooms seal after sanitization
    • Hand sanitizer
    • Hot water linen and laundry washing
    • Physical distancing of at least 1 meter
    • Rooms sanitized between stays
    • Safe dining setup
    • Sanitized kitchen and tableware items
    • Staff trained in safety protocol
    • Temperature check for guests and staff
    Services and conveniences
    • Air conditioning in public area
    • Contactless check-in/out
    • Daily housekeeping
    • Elevator
    • Food delivery
    • Luggage storage
    • Smoke-free property
    • Smoking area
    Access
    • CCTV in common areas
    • CCTV outside property
    • Check-in/out [express]
    • Fire extinguisher
    • Front desk [24-hour]
    • Non-smoking rooms
    • Pets allowed
    Getting around
    • Car park [on-site]
    Available in all rooms
    • Air conditioning
    • Closet
    • Clothes rack
    • Desk
    • Free bottled water
    • Linens
    • Mirror
    • Non-smoking
    • Private bathroom
    • Shower
    • Telephone
    • Towels
    • TV [flat screen]
    • Wi-Fi [free]

    Location

    No.149, Jl. KH. Ahmad Dahlan, Yogyakarta, Wirobrajan, Yogyakarta, Indonesia, 55262
    Good
    Location

    6.9

    Airports
    • Adisucipto International Airport (JOG)
      8.6 km
    • Yogyakarta International Airport (YIA)
      34.4 km
    Public transportation
    • Tugu Railway Station
      1.7 km
    • Lempuyangan Railway station
      2.5 km
    Hospital or clinic
    • Puskesmas Ngampilan
      280 m
    Shopping
    • Beringharjo Market
      1.1 km
    Convenience store
    • Alfamart
      260 m
    Cash withdrawal
    • ATM
      240 m

    What's nearby

    Popular landmarks
    • Yogyakarta Palace
      1.0 km
    • Taman Sari Water Castle
      1.1 km
    • Ratu Boko Temple
      15.1 km
    • Ramayana Ballet at Prambanan
      15.7 km
    • Sewu Temple
      16.5 km
    • Plaosan Temple
      16.9 km
    • Ullen Sentalu Museum
      23.9 km
    • Pindul Cave
      35.4 km
    Nearby landmarks
    • Taman Parkir Ngabean
      150 m
    • GOR Ngampilan
      170 m
    • Jogja National Museum
      230 m
    • Puskesmas Ngampilan
      280 m
    • Klinik Utama Asri Medical Center
      420 m
    • Rumah Sakit Gigi Mulut Rsgm Umy
      430 m
    • Posyandu Pala 3
      450 m
    • Apotek Maranatha
      460 m
    • Pasar Klithikan Pakuncen
      480 m
    • Bakpia Djava
      600 m
    Distances shown are straight-line distances on the map. Actual travel distances may vary.

    Property policies

    Children and extra beds

    Extra beds are dependent on the room you choose. Please check the individual room capacity for more details.

    Minimum age of guests is: 18 year(s).

    Others
    • When booking more than 5 rooms, different policies and additional supplements may apply.

    Some helpful facts

    Check-in/Check-out
    • Check-in from14:00
    • Check-out until12:00
    The property
    • Number of rooms 9

    Reviews of OYO 2041 Griya Aneka from real guests

    Provided by verified guests of Agoda
    5.9
    /
    10
    Review score
    Cleanliness5.3
    Facilities5.4
    Location6.9
    Service6.0
    Value for money6.0
    High score for Yogyakarta
    Rating
    9+ Exceptional (6)
    8-9 Excellent (1)
    7-8 Very Good (9)
    6-7 Good (4)
    <6 Below Expectation (39)
    Time of the year
    Mar - May (6)
    Jun - Aug (15)
    Sep - Nov (18)
    Dec - Feb (20)
    All guests (181)
    All languages
    Showing 59 verified guest comments
    123
    10.0
    Exceptional
    redha from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 2 nights in December 2022

    Exceptional”

    Mantap

    Reviewed December 22, 2022

    See room deals

    Terima kasih atas penilaian positif. Berharap untuk mengalu-alukan anda lagi tidak lama lagi. Salam, Noah

    Responded December 25, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.4
    Mrs. from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 2 nights in November 2022

    oyo griya aneka”

    so bad

    Reviewed November 21, 2022

    See room deals

    Hi, We regret the unpleasant experience you had with us. We are continuously working on improvements. Looking forward to serving you better. Regards, Eva

    Responded November 24, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    10.0
    Exceptional
    Erik from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in December 2021

    Exceptional”

    Good

    Reviewed December 30, 2021

    See room deals

    Hi, Erik! Thank you for being with us. Looking forward to your continued love and support. Regards, Amelia.

    Responded December 31, 2021
    OYO 2041 Griya Aneka
    4.0
    Sakban from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 2 nights in September 2022

    Remind untuk pengunjung ”

    kata-kata yang pas "ADA HARGA ADA RUPA" worthit kalo uang pas-pasan & kepepet ,semua tidak sesuai dengan apa yang digambar

    Reviewed November 26, 2022

    See room deals

    Hai, Sakban ! Kami sangat menyesal mengetahui bahwa pengalaman Anda bersama kami tidak menyenangkan dan kami akan bekerja berdasarkan umpan balik Anda, untuk memastikan bahwa masalah terkait dipantau dengan cermat dan dihilangkan hingga batas maksimumnya. Salam, Ava

    Responded November 29, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.4
    Hazani from Indonesia
    Business traveler
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in October 2022

    Jelek”

    Lama

    Reviewed October 13, 2022

    See room deals

    Hai, Hazani! Kami menyesal bahwa masa inapnya ternyata rata-rata. Kami telah memperbarui umpan balik dan masalah yang mengganggu Anda dengan tim kami. Salam, Jane!

    Responded October 21, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    8.8
    Excellent
    Fika from Indonesia
    Family with young children
    Standard Double Room
    Stayed 2 nights in July 2022

    Nyaman”

    Kamarnya besar enak acnya dingin buat keluarga cuma agak kotor trus tvnya juga ndak bisa

    Reviewed July 14, 2022

    See room deals

    Hai, Fika! Kami senang mengetahui bahwa Anda menyukai layanan kami. Semoga harimu menyenangkan :) Salam, Jane!

    Responded August 29, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.0
    Angeline from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 3 nights in March 2022

    Acceptable”

    pelayanan bad bangetttt, ga sesuai samaa di iklan yang dipasangg, kamarr ga bersihh, kamar mandii nya jugaa ga bersihh, lobby nya juga gelap kotor , resepsionis tidak ramah dan tidak jelas, bener2 bad bangetttt ga sesuaii parah kotor , lantainyaa juga kotor :)

    Reviewed March 06, 2022

    See room deals

    Maaf atas ketidaknyamanan yang Anda hadapi, Angeline! Kami menandai catatan untuk pengalaman yang Anda alami kali ini. Yakinlah, kami akan berusaha untuk memastikan masa tinggal yang menyenangkan bersama kami di masa depan. Salam, Nurul

    Responded March 08, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.4
    Nurul from Indonesia
    Family with young children
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in March 2022

    Hotel terburuk”

    ADA TIKUS, KECOA, DAN UBIN KAMAR MANDINYA AMBLES. Barang di kamar mandi karatan semua. Kamar bau. Atap nya juga bocor, lorongnya banyak lukisan2 seram dan buat suasana seperti banyak makhluk halus. Di kasur ada bekas orang kawin. JOROK

    Reviewed March 06, 2022

    See room deals

    3.2
    Ilham from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in February 2022

    Kamar kotor”

    Untuk harga segitu entah worth it atau engga menurut saya ini kamar ter buruk yang pernah saya pesan di agoda

    Reviewed February 13, 2022

    See room deals

    Hai, Ilham! Kami menyesal mengetahui bahwa pengalaman Anda bersama kami tidak menyenangkan. Kami pasti akan mengerjakan umpan balik Anda untuk memberi Anda pengalaman terbaik di lain waktu Salam, Amelia

    Responded February 14, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    4.4
    Nur from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 2 nights in December 2021

    TIDAK SESUAI EKSPEKTASI”

    AC kurang dingin, sprei selimut kotor, wc kumuh, cat tembok kotor banget, di photo semuanya keliatan bersih dan bagus, ternyata tidak sesuai ekspektasi sama sekali, untuk tempat bagus lah ya strategis, tp untuk yg lainnya engga dulu deh, perlu di cek lagi ketelitian di setiap sudut kamarnya supaya tidak mengecewakan pelanggan yang lain👍

    Reviewed December 27, 2021

    See room deals

    Maaf atas kerumitan yang Anda hadapi, Nur! Kami telah menandai catatan untuk pengalaman yang Anda alami kali ini. Yakinlah, kami akan berusaha untuk memastikan masa tinggal yang menyenangkan bersama kami di masa depan. Salam, Jane!

    Responded December 27, 2021
    OYO 2041 Griya Aneka
    5.6
    Cahya from Indonesia
    Solo traveler
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in January 2023

    Above average”

    Listrik mati dari malam sampai siang dan petugas cuma diam dilaporin

    Reviewed January 25, 2023

    See room deals

    Mohon maaf atas masalah yang Anda hadapi, Cahya! Kami telah mencatat pengalaman Anda kali ini. Yakinlah, kami akan berusaha di masa depan untuk memastikan pengalaman menginap yang menyenangkan bersama kami. Salam, Tim.

    Responded January 30, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.0
    Cahya from Indonesia
    Solo traveler
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in January 2023

    Acceptable”

    Pengurusnya g kompeten mati listrik gak dibenerin hampir 2 jam Macam apa begini

    Reviewed January 23, 2023

    See room deals

    Mohon maaf atas masalah yang Anda hadapi, Cahya! Kami telah mencatat pengalaman Anda kali ini. Yakinlah, kami akan berusaha di masa depan untuk memastikan pengalaman menginap yang menyenangkan bersama kami. Salam, Tim.

    Responded January 30, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.0
    Cahya from Indonesia
    Solo traveler
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in January 2023

    Seumur hidup g pernah nginep ters mati listrik hampir 2 jam gak nyala”

    Hotel macam apa g punya buat jaga2 kalau listrik mati gak bisa napas kamar g berfentilasi

    Reviewed January 23, 2023

    See room deals

    Hai, Cahya! Kami mohon maaf atas masalah yang telah terjadi. Kami ingin mengucapkan terima kasih karena telah membagikan ulasan yang sangat berharga. Tentunya kami dapat mengusahakannya untuk memastikan bahwa kunjungan Anda berikutnya menjadi luar biasa. Salam, Tim.

    Responded January 30, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    3.6
    Angga from Indonesia
    Solo traveler
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in January 2023

    Acceptable”

    Wifi tdk ada,tv tdk berfungsi,tidak di kasih alat mandi,air minum

    Reviewed January 21, 2023

    See room deals

    Hai, Angga! Terima kasih telah meluangkan waktu Anda yang berharga untuk memberikan penilaian kepada kami. Sepertinya Anda belum sepenuhnya puas dengan pelayanan kami dan kami akan berusaha semaksimal mungkin untuk memenuhi harapan Anda di masa yang akan datang. Hormat kami, Lisa

    Responded January 24, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    3.2
    anindya from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in January 2023

    jujurly....”

    tv hitam putih semut tok, sprei gk begitu bersih, kamar mandi apa lagii Sangat mirissss, kamar sempit banget sampe sebelah ngobrol kedengeran, staf tidack ramah udah seperti di karen's dinner.. ci jam 10 malem jam 9 pagi dah buru2 cari hotel lain... kalo sy dan suami gak mentala (ga tega) mau mandi

    Reviewed January 11, 2023

    See room deals

    Hai, Anindya! Kami turut prihatin atas ketidakpuasan Anda terhadap pelayanan kami. Yakinlah, kami akan berusaha siang dan malam untuk memastikan kunjungan Anda di masa mendatang menjadi kunjungan yang lebih nyaman dan santai. Salam, Lisa

    Responded January 24, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    7.2
    Very good
    cao from Indonesia
    Solo traveler
    Standard Double Room
    Stayed 2 nights in November 2022

    Very good”

    Kamar mandinya serem tv nya semutan dan tampilan depannya kayak bukan penginapan

    Reviewed January 07, 2023

    See room deals

    Hai, Cao! Terima kasih telah berbagi umpan balik Anda dengan kami. Kami akan bekerja lebih keras untuk kepuasan penuh pada kunjungan Anda berikutnya. Salam, Joey

    Responded January 12, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    8.0
    Excellent
    swarisqi from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in November 2022

    Griya aneka”

    Lumayan bagus . . Ditengah kota

    Reviewed December 29, 2022

    See room deals

    Hei, Swarisqi! Terima kasih telah menilai kami secara positif. Kami mohon maaf atas kerumitan yang Anda hadapi. Umpan balik Anda telah kami teruskan kepada tim terkait kami untuk memastikan kunjungan Anda berikutnya lebih nyaman dan santai. Salam, Joey

    Responded January 05, 2023
    OYO 2041 Griya Aneka
    8.0
    Excellent
    Vine from Indonesia
    Group
    Standard Double Room
    Stayed 3 nights in December 2022

    Very good”

    Kaget pas liat review orang2 tentang hotel ini tapi emang hotel ini cocoknya untuk yg backpackeran ke jogja, fasilitasnya bagus ko ada air panas dan AC dingin, stafnya ramah kalo diminta untuk bersih2, ganti sprai dan selimut bisa, parkir motor aman dan ada cctv. Mungkin hotel ini lg masa perbaikan tp ke depannya harap lebih baik lagi

    Reviewed December 26, 2022

    See room deals

    Hai, terima kasih telah membagikan umpan balik Anda. Kami telah mengalirkan hal yang sama ke tim terkait kami untuk memenuhi harapan Anda. Semoga harimu menyenangkan! Salam, Noah.

    Responded December 30, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    8.0
    Excellent
    YUSUF from Indonesia
    Couple
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in December 2022

    Sektar 2 km dari malioboro”

    Cukup nyaman, tapi kebetulan waktu saya ke sana lagi proses renov jadi ada suara yang sedikit memgganggu

    Reviewed December 23, 2022

    See room deals

    Hai, terima kasih telah membagikan umpan balik Anda. Kami telah mengalirkan hal yang sama ke tim terkait kami untuk memenuhi harapan Anda. Semoga harimu menyenangkan! Salam, Noah.

    Responded December 30, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    2.0
    Vivia from Indonesia
    Solo traveler
    Standard Double Room
    Stayed 1 night in December 2022

    Bad hotel”

    Sampe speechless, tidak rekomended

    Reviewed December 21, 2022

    See room deals

    Hai, Vivia! Kami mohon maaf atas masalah yang telah terjadi. Kami ingin mengucapkan terima kasih karena telah membagikan ulasan yang sangat berharga. Tentunya kami dapat mengusahakannya untuk memastikan bahwa kunjungan Anda berikutnya menjadi luar biasa. Salam, Tim

    Responded December 25, 2022
    OYO 2041 Griya Aneka
    123
    This is a popular property. Don't miss out!

    Back to search results

    Back to room choices

    |

    Dismiss